Bohío Campestre-Country (Straw) Shed

Bohío Campestre-Country (Straw) Shed

Subject

“Por mucho tiempo, el Delegado de la Isla “Culebra” vivió la vida más triste que imaginare puede. Yo de mí sé decir que durante un año viví en varios ranchitos, muchos de ellos cobijados de paja.” Manuel Vázquez Alayón, La Isla “Culebra”, Puerto Rico.

"For a long time, the Delegate of the Island" Culebra "lived the saddest life I can imagine. I know how to say that for a year I lived in several ranches, many of them covered with straw. ”Manuel Vázquez Alayón, La Isla“ Culebra ”, Puerto Rico.

Bohíos típicos campestres que se encontraban en diferentes lugares de los campos de la Isla de Culebra, Puerto Rico. Circa 1910.
Typical country straw sheds found in many areas of the country side on the Island of Culebra, Puerto Rico. Circa 1910.

Desconocido-Unknown

1910-00-00

Derechos Reservados por Fundación de Culebra-Rights Reserved by Fundación de Culebra.

.jpeg

inglés-English

Still Image

fac_7072

fac_7072.png

Desconocido-Unknown, “Bohío Campestre-Country (Straw) Shed,” Archivo Digital de Culebra, accessed May 2, 2024, https://fundacionculebra.omeka.net/items/show/508.